20100701

FUCK ART: Deci Costi Ionita face house. Balcan house.

ANDREA & COSTI (SAHARA)- UPOTREBENA
Exista un proiect, un proiect multinational care se cheama saharamusic.eu. Deshertul simbolic abatut asupra Europei. Piesa de mai sus e in colaborare si are de toate in ea: si bulgara, si ragga, si strigaturi de concerte de manele chorus romanesti, si ritmuri from the manele side, si bocete, si triluri tiganesti, si soapte in bulgara, si un sarut intre o blonda si o bruneta (care se uita in camera, deci e romanca). Dl. doctor Ionita produce pentru mai multi artisti din Balcani. Si ii are in remixuri si edituri pe Shaggy si Bob Sinclair.

Pe undeva, daca stau sa ma gandesc bine, Balcan house/ul asta in care doctorstudio a reusit sa integreze si elemente de ragga si influente latino si balcanice, e un stil pe care l-am tot auzit pe la radio, si trage mai tare decat curentul dintre toate usile deschise din viata romanilor. Acum imi explic de ce. Costi Ionita era in spate, cu tot talentul si logistica necesara (cea de care se plange un comentator pe youtube, care intreaba naiv de ce in toate piesele astea care seamana intre ele, interpretii folosesc atata plastic - cu referire la cantareata blonda: si la ce e pe ea, si la ce e in ea). Piesa lansata pe 2 iulie are deja... 5 (cinci) milioane de viewuri. In schimb, profilul de pe facebook al lui Costi Ionita are decat (sic!) 469 de fani. Asta pentru ca Costi Ionita nu e un succes 2.0. Nu e un succes de retea sociala online, ci de retea offline. Si ce mai retea! Se intinde pana la Shaggy.

 Sahara - Tyalee Clubb Version XTD

Avem si in piesa de mai sus, din vara anului trecut (2009), aceeasi reteta, dar fara bulgara si fuziune de manele cu eurohouse. Pe asta am ascultat-o prima, si ma gandeam ca uite, Costi Ionita s-a reprofilat total, si dupa ce a scos piesa "Ca la Amsterdam" acum trei ani, a sarit din schema cu manele. Ma gandeam ca ca de fapt nu prea poti sa combini stilurile astea, ca din pacate forta manelelor nu o sa alimenteze niciodata muzica electronica. Iar doctorstudio s-a prins, ca e un tip destept. Acum cred ca nu.  De fapt le face pe toate pentru ca stie mai bine cum sta treaba pe aici. Inca unul care a inteles ca rochite + music is the shit. A inteles-o mai putin lateral si mai mult frontal. Forza Costi.

Nu pot sa imi revin...  nu pot mi-o iert ca n-am stiut pana acum. Asa imi trebuie daca ma ocup de muzica concreta si alte sofisticarii din astea. O sa ascult piesa de 100 de ori. Si o sa pun si piesa cu Amsterdamul aici. Dar pe-aia cu Show ca la Paris nu. Of.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Leave a comment