20120320

Chestionabil.ro: Ce s-a intamplat cu blogurile romanesti de muzica electronica (I)

S-a observat cu siguranta ca bloggingul romanesc nu mai e ce-a fost. Constrans de marea cantitate de informatie in principal audio-vizuala de pe net, provocat continuu de noua forma de viata sociala virtuala numita facebook si si de modalitatile mai estetice si mai putin consumatoare de resurse ca microbloggingul tip tumblr, batranul format tip blogger (fara a exclude wordpressul), fostul mediu mixt perfect pentru internautii crescuti intr-o cultura pre-www - numai bun pentru scris asezonat cu multimedia - s-a restrans, retras in sine, si a lepadat html-urile pana la a deveni si el o varianta moderna a telegrafului.
In Romania sunt cateva bloguri care se ocupa/s-au ocupat de cultura electronica, fie exclusiv, fie intre celelalte domenii atinse: chestionabil.ro, freshgoodminimal, avec.ro, slowforward.ro, warmerclimes.blogspot.com. Am intrebat pe fiecare care sunt cauzele acestui declin care merge in paralel cu comercializarea metastazica a scenei de electronica si cu lipsa apetitului pentru lectura si pentru o ascultare cerebrala care sa dubleze emotia empatica a experientelor de clubbing. Redau in urmatoarele postari raspunsurile fiearuia in parte. Azi, Julien Britnic de la chestionabil.ro.

BoingBum-Chak: In primul rand cum a evoluat traficul pe blogul vostru in cursul anului 2011?
Julien Britnic: A stagnat, cu un usor declin, avand in vedere post-urile noastre cele mai importante acum live: Chestionabil Joint-urile si ”perla coroanei” Rokolectiv.

BBC: Cati unici aveati la inceputul lui 2011, cati aveti acum?
JB: Cred ca in jur de 400, acum se invart orbital dupa numarul 300.

BBC: Comparativ, unde aveti cele mai multe vizualizari: la postarile legate de piese noi, clipuri, new talents, cele de evenimente...?
JB: Acum cativa ani am vrut sa dam un twist amuzant promovarii de gig-uri/dj set-uri underground printr-un gen de concursuri care sa stimuleze gena haioseniei din reader. Am reusit, mai ales ca acum multe bloguri aplica aceeasi reteta. In continuare, concursurile atrag multa lume noua la noi pe blog. Dar si posturile rare controversate, cum ar fi cel cel de promovare a poate celui mai interesant artist muzical local al anului 2011, His Wonkiness Montgomery Clunk.

BBC: Cate vizualizari aveti pe postarile legate de muzica comparativ cu celelalte?
JB: Pentru 90%, daca nu mai mult, dintre posturi sunt cu ”music” in tag, e clar ca ele sunt implicit si cele mai privite.

BBC: Din ce intretineti blogul? (aduri, evenimente, sponsorizari, hobby)
JB: Inca majoritar din entuziasm, desi de 2 ani niste domni corporate de la Grolsch si Burn au avut nevoie si de mana noastra de promovare in cadrul unor posturi sponsorizate.

BBC: Ce inseamna blogging in epoca facebook?
JB: Bloggingul incepe sa sune tot mai vintage pe zi ce trece, in curand va deveni poate la fel de patinat ca parul permanent al matusilor. In versiunea sa tumblr-izata insa, are parte de un suflu minimalist nou. Noi am ales sa continuam old school ”ca in vremurile bune”, fara corelare cu profilul de facebook Rokolectiv/Chestionabil care tinteste exclusiv in promovarea artistilor invitati la event-urile noastre. 

BBC: Cum poate suplini un blog de muzica absenta unei prese specializate?
JB: Cred ca un manunchi de bloguri updatate ar reusi sa faca ”cat o revista”, nu cred ca singuri putem egala la cantar o entitate jurnalistica redutabila ca FACT sau XLR8R. Din pacate, fluxul blogaristic pe zona muzicala s-a redus si la noi. 

BBC: De ce este / nu este bine sa incerce sa o faca?
JB: Avand in vedere ca in Romania nu este nicio publicatie relevanta pentru muzica contemporana, e de dorit sa existe bloguri care sa aduca info, sa sustina si sa promoveze lucrurile noi. Daca esti atent si interesat, compui din bits and pieces-urile blogurilor o imagine a ceea ce se intampla acum pe scenele audio ale patriei.

BBC: Cum comentezi afirmatia ca bloggingul si sharingul se transforma intr-un multimedia fast food?
JB: Sharing-ul e clar ca ne transforma in niste A&R si promoteri pe gratis ai noilor produse audio, e esential totusi in miriadele de Like-uri sa discerni ce e impuls favorabil de moment si ce are intr-adevar valoare, ”Beyond Like-ul”, ar zice poate un ”internaut al mintii”. 

BBC: Cat de buni prieteni sint bloggerii cu artistii?
JB: Pentru ca scena e oricum intimista, la nivelul habitual al unui bloc de cateva etaje, coteria artisti-bloggeri e implicita.

BBC: Mai au artistii nevoie de sustinere din partea blogurilor, pentru un public atat de mic?
JB: Blogurile de nisa ca noi sunt foarte eficiente la nivelul micro-publicului vizat, deci, in continuare, pe langa ”real thing”-ul event-urilor, vom mai ”intretine focul” si prin posturi pe blog. 

Ii multumesc lui JB pentru raspunsurile aplicate, niste prime "bits&pieces" despre starea si directia bloggingului romanesc de muzica. Urmeaza restul. Pe curand.

4 comentarii:

  1. in memoriam 360, tsi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. No access rights! Asta imi apare de vreo 2 sapt daca incerc sa intru pe chestionabil.Ce k k o fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-a mai intamplat pe chestionabil.ro, nu cunosc cauza.

      Ștergere

Leave a comment