Michael Alig (n. 1966), membru cofondator al Club Kids |
Putina istorie a clubbingului atat pentru clubberii hipsteri si followeri carora li se pare ca fac ceva cand se sparg cu substante si outfituri in toate MNACurile, Gaiele, Kristalurile si celelalte locuri cool si postcool din tara. Dar si putina distanta critica pentru promoterii de azi, parte din ei intrati intr-un joc ce creeaza un fel de functionariat al entertainmentului de club, cu sau fara guler, in care tot ce conteaza e businessul si mai putin expresia personala.
The Club Kids were a group of young New York City club personalities mostly led by Michael Alig and James St. James in the late 1980s and early 1990s. The group was notable for their elaborate and outrageous costumes and rampant drug use in particular, ecstasy, ketamine, cocaine and heroin. Alig's notability and influence grew, and at one point he was on the payrolls of several clubs owned by Peter Gatien for simply showing up with his entourage, since their behavior attracted customers. Alig and the Club Kids also began holding illegal "outlaw" parties in various public places, including a donut shop, the old high line tracks before their conversion to a park, and the New York subway. At the height of their cultural popularity, the Club Kids toured the United States and appeared on several talk shows, such as Geraldo, The Joan Rivers Show, and the Phil Donahue Show.
Ce insemna sa fii promoter si party animal in NY la inceputul anilor '90? Insemna nu sa aduci trupe si sa te chinui ca naiba sa gasesti balanta potrivita intre line-up, locatie, pretentiile publicului si fitele sponsorilor care nu inteleg nimic. Insemna sa fii platit de patronii de cluburi ca sa te duci acolo, pentru ca prezenta ta va aduce foarte multi oameni in club. Iar in cluburi te urcai la balcon, vomitai in gura oamenilor si era ca si cum ti-ai fi dat cel mai organic autograf pe care fanul tau l-ar fi simtit direct in stomac, la propriu. Michael Alig (foto) a fost unul dintre acesti promoterii, ajuns in pozitia de lider al Club Kids datoritagustului pentru partyuri excentrice. Dupa el clubbingul s-a transformat pentru totdeauna. Extravanganta si identitatea secunda construita special pentru party-urile din weekend ii datoreaza totul.
Unii zic ca Michael Alig, a fost original, altii, inclusiv gasca lui de atunci, doar dement. E adevarat ca a ajuns sa omoare pe cineva, si a stat in inchisoare o gramada pentru ca apoi sa traiasca de pe urma legendei deviante pe care a creat-o, ca si James St. James.E insa la fel de adevarat ca chestia asta numita clubbing extrem lasa urme. Le poti vedea in privirea lui, si in privirile celor care apar in interviurile din documentar, tovarasii lui de petrecere. Acesti Club Kids sunt cei de care a fugit Marcus Lambkin (aka Shit Robot) cand punea muzica in cluburile din NY si spunea ca toata scena era fucked up, mai putin pe muzica si mai mult pe atitudine. De fapt, cam asta e cu clubbingul daca ne gandim bine: un decor si un soundtrack pentru filmul identitatilor noastre multiple, care se desfasoara undeva intre 20 si 30 de ani si lasa urme mai adanci sau mai putin adanci in felul in care privim lumea si pe noi insine pentru toata viata. Don't try this at home.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Leave a comment